Thursday, September 23, 2010

AndaiAkuTahu

hai.hai.hai
malam ini sangat hening
tenang aman dan damai
aku masih berjaga walaupun dah lewat malam
dan seperti biasa aku sesorang jer yang berjaga
roomate aku dah melancong sampai mana pun aku tak tau
dan seperti biasa juga
di waktu macam ini lah aku selalu
melayan perasaan aku sorang diri
aku lepak luar bilik tadi
tak ada apa yang menarik
semua bilik masing-masing dah gelap
aku duduk di tangga merenung ke luar jendela
makhluk tuhan yang satu itu pun dah tido agak nya
mana tak nya siang tadi masa aku balik
dari kelas bukan main lain monyet-monyet tu berpesta
hati aku tenang seketika tatkala mendengar bunyi
unggas diluar bilik aku
angin yang bertiup sepoi-sepoi bahasa
sesekali membelai lembut muka aku
sejuk
aku renung ke luar lagi
indah nya malam ini
dan
andai aku tahu
begini indah suasana malam
aku akan ukir setiap malam aku dengan
keindahan ini
terima kasih Tuhan

volksweganvespaaku

No comments:

Post a Comment